Het belang van contact en aandacht voor de klant

Mendiena Boer ― Blog

Het belang van contact en aandacht voor de klant

27 april 2020

Het belang van contact en aandacht voor de klant terug in de retail

Contact en aandacht voor de klant

Het doet me goed om te zien hoe het belang van contact en aandacht voor de klant weer terugkomt in de retail. Uit onderzoek blijkt: De aangezicht van de Nederlandse winkelstraten is de afgelopen decennia drastisch veranderd. Grote winkelketens gingen over de kop en dat was niet omdat ze geen kwaliteit leverden maar omdat ze niet mee veranderen. De belangrijkste reden is: het verlies van inzicht in wat de klant beweegt in interesseert. Het gaat om contact, aandacht en verlangen van de klant.

Direct Selling de wind in de zeilen

Belangrijk vind ik het persoonlijke contact en aandacht voor de klant. Ik word er dan ook enorm blij van dat Direct Selling de wind in de zeilen heeft. De manier om klanten ook echt aandacht te geven en er achter te komen wat de klant beweegt en interesseert. Direct Selling stelt je in staat om de interactie met de klant op te zoeken. Direct Selling laat de laatste jaren een enorme stijging in omzet zien. Dat heeft juist te maken met het persoonlijk gesprek met de klant, waarin contact en vertrouwen wordt opgebouwd, en de klant helpt de juiste aankoop te doen. En! dat is precies waarom Direct Selling de wind in de zeilen heeft.

Direct Selling harde verkoop

Afgelopen week had ik met iemand contact over mijn werk en Direct Selling. Die persoon begon direct over harde verkoop. Bij de deuren langs en de klant iets aansmeren. Ik herken niets in wat je zegt, zei ik tegen hem. Staat de tijd stil bij jou. Ik doe Sales vanuit het hart. Ik wil van betekenis zijn voor de klant. Aan relaties met een klant moet tegenwoordig veel langer worden gebouwd. In principe moet de basis al gelegd worden nog voordat er een idee is van wat er gekocht gaat worden. Deze manier van Direct Selling is heel anders dan jij kent, zei ik tegen die persoon. Hij stotterde wat en we beëindigden het gesprek.

Interesse in Direct Selling is groot en groeit snel

Momenteel ligt er 98'5% vrije markt open in de gezondheidssector. Wellnessproducten zijn goed voor 65% van de totale omzet in dit segment. In deze gezondheidssector leg ik mij, met een medische product, toe op gezondheid in samenwerking met een Internationale Onderneming. Deze onderneming is gericht op de centrale vraag hoe men in de geneeskunde nieuwe manieren kan vinden om een doorslaggevende bijdrage te leveren, waarbij behoud van de gezondheid en ondersteuning van diverse genezingsprocessen voorop staat.

Opleiding voor ambitieuze ondernemende vrouwen

In mijn onderneming is er op dit moment ruimte voor vijf ambitieuze ondernemen vrouwen, voor een opleiding in de groeiende gezondheidssector en Direct Selling. Het is een geweldige en een uitstekend alternatief voor een baan in vaste loondienst, omdat het past bij deze tijd waarin zelfstandige ondernemen meer regel dan uitzondering wordt. Binnenkort staat er uitgebreide informatie over de opleiding op mijn website. Voor nu! stuur mij een PB als je meer informatie wilt hebben over deze mooie uitdaging in de groeiende gezondheidssector.

<a href='https://mendienaboer.nl/author/mendiena/'>Mendiena Boer</a>
Mendiena Boer
27 april 2020

Gesprek aanvragen

via het contactformulier
Contactpagina openen

Geef een antwoord

BEMER Partner Het belang van contact en aandacht voor de klant Assen, Groningen,, Noord Nederland

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram